Amasya İtimat

DEMİRYOLU HAYALİMİZ 47 YIL ÖNCESİNE DAYANIYOR…

Taşova Gazetesi Tarih: 11 Ocak 1973 Perşembe Sayı:94

Taşova’dan 13 yıl sonra 1 Eylül 1957’de kurulmasına rağmen Suluova ilçemizi yaklaşık dörde nasıl katladı.

Kuşkusuz bunda en büyük etken Sultan Reşat zamanında Orta Avrupa’yı ve Karadeniz’i Basra Körfezi’ne bağlamak amacıyla hattın yapımına 1911 yılında başlanmış,  1. Dünya Savaşı nedeni ile yapımına ara verilmiş olup, Demiryolu ve İstasyon binası Fransızlar tarafından yapılmıştır. 1924 yılında yeniden başlatılan hat çalışması 1927 yılı 21 Kasım ayında tamamlanarak işletmeye açılmıştır. Suluova’nın diğer ucunda bulunan Hacıbayram İstasyonu 1934 yılında hizmete açılmıştır.

Suluova’da Demiryolunun  bulunması, 1952 yılında Amasya Şeker Fabrikasının Suluova’ya kurulmasına vesile olmuş ve 5 yıl sonra ilçe olmasını sağlamıştır.

47 yıl önceki haberimiz: ”TAŞOVA’DAN DEMİRYOLU GEÇECEK”

”Gayrıresmi kaynaklardan öğrendiğimize göre ilçemizden demiryolu geçecektir.

Samsun’a bağlı Tekkeköy’de kurulan (Tekkeköy 15 yıl sonra 1988’de ilçe oldu)  Azot ve Bakır fabrikalarından sonra Yeşilırmak üzerinde yapımına geçilen Ayvacık Barajını takip ederek Boğazkesen, Andıran (Umutlu) , Uluköy, Mülkbükü hattından geçecek demiryolu, Taşova’dan Amasya’ya bağlanacaktır.

İlçemizde 25 sene önce söylenti halinde dolaşan Demiryolu hattı, Amasya-Ladik-Samsun arasının çok yüksek olması nedeniyle lokomotiflerin düz hatta tükettiğinin 2-3 misli yakıt tüketmesinin doğurduğu  bir zorunlulukla dümdüz olan Amasya-Taşova-Uluköy-Ayvacık hattı demiryoluna kavuşacaktır.

Öğrendiğimize göre projesi yapılan hattın döşeme işine başlanacaktır.”

(Fotoğraflar için Havva (Torun) Yıldız’a teşekkürlerimizle)

Yorum Ekle