Amasya İtimat

Sosyal Medya Ajansları Stratejiyi Nasıl Belirler?

Günümüzde artık pek çok firma avantajları nedeniyle geleneksel yöntemlerden ziyade dijital pazarlama yöntemlerini tercih etmektedir. Dijital pazarlama yöntemleri içerisinde ise en çok sosyal medya kullanılmaktadır. Ancak sosyal medyayı kullanmak için de en etkili ve verimli sonuçları verecek stratejiyi belirlemek oldukça önem arz eder. Peki, sosyal medyada görünür olmak için sosyal medya ajansı ve stratejisi nasıl belirlenir?

  1. Hedef Belirlemek

Öncelikle ilk yapmanız gereken hedefi belirlemek. Ulaşılmak istenen hedefler belirlenir ve bu hedefler sizin yol haritanız olur.

  1. Hedef Kitleyi Belirlemek

Hedef kitleyi belirlemek demek markanın kimlere hitap edeceğini belirlemek demektir. Sosyal medya ölçümleme araçları; hedef kitlenin nerede yaşadığı, hangi dili konuştuğu, cinsiyeti, markayla iletişimi gibi faktörleri size sağlayacaktır. Bu araçlardan elde edeceğiniz bilgilere göre başarılı olma ihtimali daha yüksek bir stratejiyi rahatlıkla geliştirebilirsiniz.

3. Rakip Analizi Yapmak

Sosyal medya çalışmalarına başlamadan önce markanızın bulunduğu sektördeki rakiplerinizin sosyal medyada ne yaptığını, neyi iyi neyi kötü yaptığının analizini yaparak hedef kitleniz için daha iyi ve etkili kampanyalar yapabilirsiniz.

4. Sosyal Medya Denetimi Yapmak

Ara ara çeşitli sosyal medya ölçümleme araçları ile sonuçları analiz edebilirsiniz. Daha önce yaptığınız paylaşımların hangisinin diğerlerine oranla daha etkili olduğunu veya olmadığını görmek için ara ara denetleyebilirsiniz. Böylece Hedef kitlenizle olan etkileşimleri ve rakiplerinizin önünüze geçip geçemediğini görebilirsiniz.

5. Sosyal Medya Kanalları Belirlemek Ve Hesap Yönetimi

Hangi sosyal medya kanallarını kullanacağınıza karar vermeniz gerekir. Facebook, İnstagram, Twitter, Linkedin gibi networkleri ne amaçla kullanacağınızı belirlemeli ve ona göre bir strateji oluşturmalısınız. Çünkü her bir networkün kitlesi farklı. Dolayısıyla her bir mecrada hesap yönetimi de o mecranın gereklerine göre olacaktır.

  1. İçerik Takvimi Oluşturmak

Sosyal medyada içerik takviminiz her sosyal medya için tarih, zaman, içerik türü gibi detaylar içermelidir. Takvime göre yapacağınız paylaşımların %80’inin takipçileri bilgilendiren ve eğlendiren; %20’sinin ise markanızı tanıtan içerikler olması kriterine dikkat etmeniz yararlı olacaktır.

  1. Sosyal Medya Stratejisinin Başarısını ölçmek

Sosyal medya ajansları ile birlikte stratejinizin başarılı olup olmadığını ölçmek, tüm aşamalardan sonra mutlaka yapılmalıdır. Hedeflerinizi gerçekleştirip gerçekleştiremediğinizi, ne oranda başarı sağladığınızı görebilir ve stratejinizi güncelleyebilirsiniz.

Yorum Ekle