Seo Analizi Yaparken kullanabileceğiniz En iyi 4 SEO aracı

Bu SEO araçlarıyla, uzun vadeli bir trafik artışı elde edebilirsiniz.

İşletmeniz için en iyi SEO araçlarını mı arıyorsunuz, ancak ihtiyaçlarınız ve bütçeniz için doğru aracı bulmakta zorlanıyor musunuz? O zaman tam buradasın! Size en iyi (en yüksek puan alan) SEO aracını tanıtacağız ve yazılım seçerken nelere dikkat etmeniz gerektiğini söyleyeceğiz.

SEO nedir ve nasıl çalışır?

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), arama motoru optimizasyonu anlamında, web sitenizin arama motorunda organik görünürlüğünü artırmak için uygulayabileceğiniz tüm önlemleri ifade eder. Başka bir deyişle, SEO çalışmalarınızın amacı, arama motorunda önemli anahtar kelimeler için bulunarak web siteniz için trafik oluşturmaktır. SEO Reklam harcamalarınızı büyük ölçüde azaltır fakat reklam ve seo kardeştir, tamamen reklamsız ilerleyemezsiniz. Türkiye’de Google, yüzde 90’ın üzerinde pazar payıyla açık ara en önemli arama motorudur ve bu nedenle genellikle optimizasyonun odak noktasıdır.

 

Arama motoru optimizasyonunda, sayfa içi ve sayfa dışı optimizasyon arasında bir ayrım yapılabilir:

 

Sayfa içi optimizasyonlar, kendi web sitenize uygulayabileceğiniz tüm önlemleri ve iyileştirmeleri içerir. Bu, örneğin metinlerin veya dâhili bağlantıların yapılması iç Seo’dur.

Sayfa dışı optimizasyon, doğrudan kendi web sitenizde uygulanmayan, ancak Google ve diğer arama motoru sıralamaları üzerinde dolaylı etkisi olan tüm arama motoru optimizasyonu faaliyetlerini ifade eder. Örneğin, sayfa dışı bir önlem, geri bağlantılar (Backlink) kazanmaktır.

SEO analiz araçları, başarılı arama motoru optimizasyonu için gereklidir. Bunun nedeni, iyi bir veri tabanı oluşturmaları ve kendi web sitenizi ve rakiplerinizi analiz etmek için faydalı özellikler sunmalarıdır. Elde ettiğiniz içgörürlerden umut verici önlemler türetebilir ve uygulayabilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonunun avantajları

  • Uzun vadede en uygun maliyetli ve sürdürülebilir pazarlama kanalı
  • Çok düşük saçılma kayıpları
  • Maliyetleri hesaplamak kolay
  • hemen hemen tüm iş modelleri için kullanılabilir

Uzmanlar: SEO aracı seçiminde size yardımcı olur

SEO Uzmanı Kenan kahya, size seo aracı seçiminde önemli ip uçları veriyor.

“SEO alanında farklı güçlü ve zayıf yönleri olan ve çeşitli hedef kitlelere yönelik çok sayıda ve iyi araç var. Bir araç seçmeden önce aşağıdaki sorular sorulmalıdır:

  1. Araç hangi soruları yanıtlamalı, hangi verilere ihtiyacım var?
  2. Hangi SEO alanlarında aktifim (ör. sayfa içi, içerik…) ve bilgi birikimim ne kadar derin?
  3. Birkaç ülkeyi kapsaması gereken bir araca ihtiyacım var mı ve eğer öyleyse bunlar hangileri?
  4. Çalıştığım sitenin anahtar kelime durumu rekabetçi mi, düzenli olarak rekabet analizleri yapmak zorunda mıyım?
  5. Görsel olarak işlenen verilere ihtiyacım var mı?
  6. Araçları seçerken eski yönergelere uymak zorunda mıyım?
  7. Araç seti olan ve bana bireysel araçlardan veri sağlayabilecek bir ajansla mı çalışıyorum?

Prensip olarak, potansiyel SEO araçları için önce bir test hesabı oluşturmak ve aracı test aşamasında baştan sona denemek çok mantıklı.“ Bir çok SEO analiz araçları bu anlamda destek veriyor, seo aracı üreticilerinin amacı uzun vadede müşteri kazanımı sağlamak.

Aşağıda size SEOiste ekibinin de kullandığı ve sizlere tavsiye edeceği SEO araçlarını öneriyoruz.

  1. Semrush
  2. Screaming Frog SEO Spider
  3. Ahrefs
  4. Google Search Console

Ayrıca aşağıda detayını açıklamayacağımız ama kullanmayı deneyebileceğiniz seo araçları aşağıdaki gibidir.

Searchmetrics, MOZ

Bireysel SEO yazılımını diğerlerinden ayıran nedir, şimdi size açıklayacağız. Daha yararlı bilgiler ve fayda derecelendirmeleri, SEO Yazılımları ve Araçları kategorisindeki OMR İncelemelerinde bulunabilir.

1.     Semrush

Semrush, online görünürlük için bulut tabanlı bir platformdur ve Google ile arama motoru optimizasyonuna odaklanır. Sıralamanızı iyileştirmek için SEO, içerik, içerik pazarlama ve pazar araştırması veya rekabet analizi alanlarında hizmetinizde olan araçlara sahiptir. Semrush ayrıca reklam ve sosyal medya modülleri de sunmaktadır. Geniş işlev yelpazesi nedeniyle Semrush, web sitelerini optimize etmek için popüler bir SEO aracıdır.

Semrush Özellikleri

SEO

  • Birkaç milyonluk bir veri tabanında araştırma özel, uluslararası ve yerel anahtar kelimeler
  • Backlink denetimleri ve alan analizi gerçekleştirin
  • Ayrıntılı teknik SEO denetimleri uygulayın
  • Günlük sıralama değişikliklerini izlemek ve analiz etmek

İçerik pazarlama

  • Hedef grubunuz için konuları keşfedin
  • Okuyucular ve arama motorları için içeriği geliştirmeye yönelik somut ipuçları alın
  • Gerçek zamanlı ölçümleri kullanarak içeriği iyileştirin ve kontrol edin
  • Online olarak nerede bahsedildiğini ve içeriğinizin kime ulaştığını öğrenin

Pazar araştırması

  • Diğer web sitelerinden gelen trafiği analiz edin
  • Rekabet analizi: Rakiplerin reklam stratejilerini keşfetme ve anlama
  • Pazar payınızı genişletmek için fikirler alın
  • Anahtar kelime ve geri bağlantı boşluklarını ortaya çıkarmak

Diğer fonksiyonlar:

  • Sayfa İçi SEO
  • Yerel SEO
  • Sıra Takibi
  • Bağlantı Oluşturma
  • İçerik oluşturma ve dağıtma
  • Pazar araştırması
  • ve daha fazlası.

Screaming Frog SEO Spider

Screaming Frog SEO Spider, Windows, Mac veya Ubuntu bilgisayarınıza yerel olarak yükleyebileceğiniz popüler bir web sitesi tarayıcısıdır. Örneğin, Ahrefs veya Semrush’tan farklı olarak, Sreaming Frog SEO Spider, Online tabanlı seo analiz araçları yerinde arama motoru optimizasyonu gerçekleştirmek için teknik SEO site denetimleri için kullanılan özel bir araçtır. Teknik optimizasyon konusunda daha derine inmek isteyen biraz ileri düzey SEO uzmanlarıysanız, araç sizin için uygundur.

2. Screaming Frog SEO Spider Özellikleri

  • Kırık Bağlantıları Keşfedin
  • Sayfa başlığını ve meta verileri analiz edin
  • XPath ile verileri ayıklayın
  • XML Sitempaları Oluşturun
  • JavaScript Web Sitelerini Tarama
  • Web Sitesi Denetimlerini Planlama
  • Yönlendirme denetimleri gerçekleştirin
  • Yinelenen İçeriği Keşfedin
  • Robotları ve yönergeleri kontrol etme
  • Google Analytics, Google Arama Konsolu ve Google Page Speed Insights ile bağlantı kurun
  • Sayfa mimarisini görselleştirin

3. Ahrefs

Moz ve Semrush’a benzer şekilde Ahrefs, bulut tabanlı bir SEO araç kutusudur ve bu nedenle arama motoru optimizasyonu söz konusu olduğunda gerçek zamanlı olarak çalışabilirsiniz. Bunun için SEO yazılımı beş araca bölünmüş birçok işlev sunar – Site Gezgini, Anahtar Kelime Gezgini, Site Denetimi, Sıra İzleyici ve İçerik Gezgini. Anahtar kelime araştırmasından rekabet analizine ve içerik optimizasyonuna kadar, ahrefs yazılımı size arama motoru optimizasyonu için ihtiyacınız olan tüm araçları sunar.

Ahrefs Özellikleri

Site Gezgini

  • Organik Trafik Araştırması
  • Backlink araştırması
  • PPC anahtar kelime araştırması
  • En çok geri bağlantıya ve paylaşıma sahip siteleri keşfedin
  • Giden Bağlantıları Bul

Anahtar Kelime Gezgini

Site Denetimi

  • Kapsamlı web sitesi analizi yapın
  • 100’den fazla SEO faktörü için web sitelerini kontrol edin
  • Verileri çeşitli şekillerde filtreleyin ve yeni faktörler oluşturun
  • Önlemlerin uygulanmasındaki ilerlemenizi takip edin
  • Tarama sırasında JavaScript’i yürütme
  • Mobil Web Sitelerini Tarama

Sıra İzleyiciler

  • FPR Masaüstü ve Mobil Sıralama Güncellemeleri
  • SEO İlerlemesini Görselleştirin
  • SERP özelliklerini izleme ve analiz etme
  • Anahtar kelime listelerini filtreler ve etiketlerle sıralayın
  • Sıralamaların rakiplerle karşılaştırılması:içeride
  • Arama sonuçlarında pazar payını analiz edin
  • Gelişmiş Metrikler
  • Planlanmış e-posta raporları alın

İçerik Gezgini

  • Milyonlarca web sitesindeki popüler makaleleri keşfedin
  • Aramayı hassaslaştırmak için gelişmiş arama operatörlerini bağlayın
  • Uygun içeriği bulmak için sonuçları filtreleyin
  • İstatistiklerin yardımıyla içerik analizinin derinliklerine inin
  • Kırık Bağlantıları Bul
  • Rakiplerin içerik pazarlama stratejilerinin tersine mühendislik
  • İçerik Trendlerini Keşfedin
  • Olası bağlantı hedeflerini keşfedin
  • ve daha fazlası.

4. Google Search Console

Google Arama Konsolu, web sitenizin Google Aramadaki performansını ölçmenize, ortaya çıkan sorunları düzeltmenize ve içgörürlerden ölçümler çıkarmanıza yardımcı olan araçlar ve raporlar sağlayan Google’ın ücretsiz ve bulut tabanlı bir SEO aracıdır. Önemli özellik: Google Arama Konsolunda, en yüksek doğruluğu sağlayan doğrudan Google’dan gelen veriler bulunur. Bu nedenle Google Arama Konsolu, her SEO yöneticisi ve arama motoru optimizasyonuna yeni başlayanlar için olmazsa olmazdır.

Google Search ConsoleÖzellikleri

Arama analiziyle içeriği optimize edin

  • Kullanıcıları web sitenize yönlendiren arama terimleri
  • Google Aramada gösterimlerin, tıklamaların ve konumların analizi

İçeriği Google’da keşfedilebilir yapın

  • Tarama için site haritalarını ve tek tek URL’leri Google’a gönderin
  • Google’ın web sitenizin en son durumunu bilmesi için dizin kapsamını kontrol edin

Hızlı sorun giderme için web sitenizdeki sorunlarla ilgili bildirimler

  • Sorunlarla ilgili e-posta bildirimleri
  • Hangi URL’lerin etkilendiğini öğrenin
  • Sorunlar çözülür çözülmez bildirim

Web sitenizi Google Arama perspektifinden izleme

  • Sitenizin nasıl tarandığı, dizine eklendiği ve arama sonuçlarına nasıl dahil edildiği hakkında ayrıntılı bilgi
  • Google dizininden doğrudan bilgi
  • ve daha fazlası.

İyi bir seo stratejisi kurabilmek için seo araçlarını kullanmak ve onlardan yeterince faydalanmak zaman ve iş yükü açısından büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Eğer sizde seo konuları ile ilgileniyorsanız seo analiz araçları ile SEO Çalışmalarınızı sürdürmenizi tavsiye ederiz. Seo çalışmalarının nasıl yürüyeceği konusunda bilgi sahibi değilseniz vaka analizleri ve seo yarışması yapan siteleri takip ederek işlem yapabilirsiniz.

Ayrıca size güzel bir öneri, bir seo yarışmasına katılıp kendinizi test etmek istiyorsanız. Son katılım günü 31 ocak 2021 olan Seo analiz Google sıralama yarışması anahtar kelimesi odaklı seo yarışmasına katılarak kendinizi test edebilirsiniz.

Yorum Ekle