KORONAVİRÜS VE SOSYAL İZOLASYON GÜNLERİNDE BESLENME

İlçemiz Çağpar caddesi No: 9 B’de hizmet veren Zencefil Beslenme ve Diyet Danışmanlığı sahibi Diyetisyen Sena Sümer Günal, KORONAVİRÜS VE SOSYAL İZOLASYON GÜNLERİNDE BESLENME konulu bir açıklama yaptı:

”Son haftalarda hepimizin gündemi belli; koronavirüs. Bağışıklık sistemi ile hastalığın seyri arasındaki ilişkiyi ise bilmeyen yok. Basit bir soğuk algınlığı-grip şeklinde atlatan da var; solunum sıkıntısı sebebiyle daha zor günler geçiren de. Peki koronavirüs ile ilgili alabileceğimiz önlemler neler ?

-Öncelikle sosyal mesafe ve izolasyon çok önemli. Virüs vücuda yerleştikten sonraki 14 gün boyunca belirti vermeyebiliyor. Dolayısıyla insanlarla temasımızı minimuma indirerek farkında olmasan taşıyıcı olma ihtimalimizin önüne geçebiliriz.
-Hijyen de en az sosyal izolasyon kadar önemli. Eller sabun ile en az 20 saniye süre ile yıkanmalı. Kıyafetler minimum 60 derece sıcaklıkta deterjanla yıkanmalı.
-Temastan kaçınılmalı. El sıkışmamalı, sarılmamalıyız.
-Bulunduğunuz ortam sık sık havalandırılmalı.
-Semptom gösterdiğinizde ise maske takarak en yakın sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.

PEKİ BAĞIŞIKLIĞIMIZI YÜKSELTMEK İÇİN YAPABİLECEKLERİMİZ NELER ?
-Öncelikle yeterli ve dengeli beslenmek çok önemli.
-Sebze tüketimi arttırılmalı. İlkbaharda yeşil yapraklı sebzeleri sıkça görmeye başlıyoruz. Ispanak, marul, semizotu, maydonoz, taze soğan bolca tüketilmeli.
-Özellikle son demlerini yaşayan mor lahana içerdiği C vitamini ve antioksidan sayesinde bağışıklığınızı kuvvetlendirir.
-Kırmızı biber de yüksek miktarlarda A ve C vitamini, folik asit, kapsaisin(anti-kanser ajanı) içerdiğinden bağışıklık için oldukça önemlidir.
-Brokoli de bağışıklık sisteminizi kuvvetlendirir ve iltihabı önler.
-Sarımsağın doğal antibiyotik olduğunu ise bilmeyenimiz yok.
-Omega-3 alımı da bağışıklık sisteminiz için oldukça önemlidir. Ceviz, balık ve semizotu tüketebilirsiniz.
-Yeterli olmayan vitaminler için takviye alıyorsanız (D vitamini gibi) bu süreçte düzenli şekilde kullanmaya ekstra özen göstermelisiniz.

Bu dönemde baharatlardan da faydalanabiliriz.
-Zerdeçal; Bağışıklık sistemi güçlendirir, enfeksiyonlara karşı korur, kuvvetli bir ağrı kesicidir. Yemeklere ilave edilebileceği gibi bitki çaylarınızda da tüketebilirsiniz.
-Zerdeçal; Resmen altın baharat! Çok güçlü bir enfeksiyon önleyicidir. Kanserle savaşır. Solunum yolu enfeksiyonlarına karşı korur. Zerdeçalı karabiber ve yağ içeren yemeklerle tükettiğinizde zerdeçalın içindeki kurkumin bileşeninin emilimi artar.

Probiyotikler de bağışıklık sistemi üzerinde olumlu etkiye sahiptir. Yoğurt, kefir, tarhana, turşu gibi probiyotik besinleri beslenmenize ekleyebilirsiniz. Hipertansiyon rahatsızlığı olanlar turşu tüketiminde dikkatli olmalıdır.
Stres yapmayın. Stres bağışıklık sistemini baskılayan en büyük etkendir.

Peki sosyal izolasyon sebebiyle evden çıkmadığımız şu günlerde kilomuzu nasıl koruyabiliriz?
-Su tüketimine çok dikkat edin. Hareketin oldukça az olduğu şu günlerde hem konstipasyon yaşamamak için hem de bağışıklığınızı güçlendirmek için günde en az 2 LT su tüketilmeli.
-Aktif olmaya çalışın. Etraf sakinken hava almak için 15-20 dakikalık yürüyüşlere çıkabilir; internetten evde kolaylıkla yapabileceğiniz egzersizler bulabilirsiniz.
-Sürekli birşeyler atıştırmak istiyorsanız hamurişi, tatlı gibi enerjisi yüksek besinler yerine kuruyemiş, kabak çekirdeği gibi gıdaları tercih edebilirsiniz. Kalorisi yüksek içecekler yerine ise şekersiz çay, kahve, bitki çayı, sade soda ve su tüketebilirsiniz.”

Herkese sağlıklı günler dilerim.
Diyetisyen Sena SÜMER GÜNAL
Zencefil Beslenme ve Diyet Danışmanlığı

İnstagram: zencefilbeslenmevediyet
Facebook: zencefilbeslenmevediyet

Yorum Ekle