İMAM HATİP LİSESİNE AKILLI TAHTALAR KURULUYOR

İMAM HATİP LİSESİNE AKILLI TAHTALAR KURULUYOR

Fatih Projesi Kapsamında İlçemiz Taşova Anadolu İmam Hatip Lisesi’ne akıllı tahtalar kurulmaya başlandı. Üçlü tahtanın içinde 136 cm ekran boyutunda dokunmatik bilgisayarlar var. Öğretmenlerimiz İnternete bağlı ve etkileşimli bu bilgisayarlarda derslerini anlatacaklar.

Fatih Projesi Kapsamında diğer meslek liselerine olduğu gibi İlçemiz Anadolu İmam Hatip Lisesi’ne üçlü akıllı tahta sistemi kurulmaya başlandı. Üçlü tahtanın içinde 136 cm ekran boyutunda dokunmatik bilgisayarlarda bulunuyor. Öğretmenlerimiz yeni eğitim öğretim yılında -2012-2013 öğretim yılı- internete bağlı ve etkileşimli bilgisayarlarda ders anlatacaklar.

Bu tahtaların kullanımı ile ilgili olarak öğretmenlere kullanım kursu verileceği belirtildi.

Akıllı Tahta İle Neler Yapılabilir? (@İnternetten@)

AT’deki ders içeriği üzerinde önemli noktalar işaretlenebilir, öğrenci ve öğretmenlerin notlar, yorumlar eklemeleri sağlanabilir, bu stratejiler sosyal etkileşimi artırarak öğrenmeye katkı sağlayabilir (Türel ve Demirli, 2010).

Öğretmenlerin çizim araçlarını kullanarak tahtaya daha düzgün, anlaşılır, renkli çizimleri çok kısa sürede yapması mümkündür.

Tahtadaki her çalışma yaprağı ayrı ayrı kaydedilebilir ve gerektiğinde bu çalışma yaprakları arasında hareket ederek öğrencilerin konuyu hatırlamaları ve pekiştirmeleri sağlanabilir. Ayrıca karatahtadaki gibi yeniden çizmek yerine önceki haftalarda tartışılan bir görüntü birkaç saniyede ekrana geri çağrılabilir (Levy, 2002; Smith ve diğ., 2005).

Öğretmen, çeşitli görsellerden yararlanarak, gizle/göster, sürükle/bırak ve eşleştirme gibi aktivitelerle öğrencilerinin daha anlamlı ve eğlenceli bir şekilde öğrenmelerini sağlayabilir (Türel, 2010).

Özellikle dokunarak öğrenme güdüsü (tactile) ağır basan öğrenciler için tahtadaki materyale dokunarak çeşitli işlemler (taşıma, silme, not ekleme, şeklini değiştirme vs.) yapma imkânı sağlar (Bell, 2002).

Öğretmen büyüteç özelliği ile belli noktaların (özellikle görme güçlüğü çeken öğrenciler için) daha net görülmesini ve anlaşılmasını, ekran perdesi veya spot ışığı ile öğrencilerin dikkatinin belli bir alanda toplanmasını sağlayabilir (Smith, 2008).

Öğretmen, ekrana yansıyan içerikte bilinçli hatalar ya da eksik parçalar bırakarak, öğrencilerin bireysel ya da grup halinde bu hataları düzeltmesini, eksikleri tamamlamasını sağlayabilir. Bu tarz aktiviteler sosyal etkileşimi artırdığı gibi öğrencilerin eleştirel ve yansıtıcı düşünme becerilerini geliştirerek öğrenmeye katkı sağlar (Türel, 2010)

Benzer şekilde materyal (resim, video, ses kaydı, animasyon vs.) üzerinde öğrencilerin tartışmalarına imkân verebilir (Türel, 2010)

Ekrandaki tüm çalışma yaprakları ve ders sunumu dersin akış sırasına göre (istenirse sesli olarak) elektronik ortamda farklı dosya formatlarında (PDF, PowerPoint, Video dosyası gibi) kayıt edilerek, bu kayıtların öğrenci erişimine açılması mümkündür.

Taşova Anadolu İmam Hatip Lisesi'ne Akıllı Tahtalar Kuruluyor

Taşova Anadolu İmam Hatip Lisesi'ne Akıllı Tahtalar Kuruluyor

Taşova Anadolu İmam Hatip Lisesi'ne Akıllı Tahtalar Kuruluyor

Taşova Anadolu İmam Hatip Lisesi'ne Akıllı Tahtalar Kuruluyor

Taşova Anadolu İmam Hatip Lisesi'ne Akıllı Tahtalar Kuruluyor

Taşova Anadolu İmam Hatip Lisesi'ne Akıllı Tahtalar Kuruluyor

Yorum Ekle

CEVAPLA

Yorumunuzu giriniz.
Lütfen isminizi giriniz.