Amasya İtimat

4X4X4 EĞİTİM SİSTEMİ

İmam Hatip Liselerini kapatmak uğruna tüm meslek liselerine reva görülen zulmün ortadan kaldırılmasına yönelik girişimin engellenme gayretini anlamak çok zor. Meslek liselerinde uzun süre görev yapan birisi olarak, meslek lisesi öğrencilerimizin yönelttiği soruları çoğu zaman cevapsız bırakmanın mahcubiyetini yıllarca yaşadığımı itiraf etmeliyim.


 


Üniversite hayali ile Klasik liseye yönelip üniversiteye giremeyen öğrencilerin işsizliğinin bedelini sanırız sekiz yıllık eğitimin mimarları ödeyeceklerdir. Ama bu ödemenin maddi bedeli ölçülemeyecek somutlaştırılamayacaktır. O, manevi bir bedeldir ve boyutu ölçülemeyecek mikyastadır. Sadece vicdan sahiplerinin iki elinin arasına kalın kafalarını alıp biraz vicdan muhasebesi yaparak kendilerini affettirme yolunu seçeceklerine bu zulmün devamı yolunda ısrar etmelerini kim anlayabilir ki?


 


 Getirilmesi planlanan eğitim sisteminin içeriğinin tartışılması gerekirken, “istemezük” reddiyesi mantığı içinde değerlendirmek ne kadar akılsızlıktır, takdir ediniz.


 


Orta öğretim programında Öğrencinin; japonyada yüzde yetmişi meslek, yüzde otuzu klasik liselerde iken bizde tam tersi durumu savunmanın mantığını hangi akl-ı evvel savunabilir?


 


Bir ülkede var olan sorunu çözmeye çalışan hükümete “her yaptığı yanlıştır” mantığıyla yaklaşmak doğru olabilir mi? Muhalefete düşen bu adaletsizliği kaldırma girişimini reddetmek yerine içeriğini şekillendirme gayreti daha akılcıdır. 


 


 İmam Hatip Liselerini istemiyorsanız çocuklarınızı göndermezsiniz olur biter. Çocuklarını bu okullara göndermek isteyen velilerin tercihine saygılı olmak gerekmez mi? Bu okullara öğrenci yönelimini engellemek için diğer meslek liselerinin üniversiteye girişlerine engel olduğumuzu neden göremiyoruz?


 


Öyle anlaşılıyor ki; 4x4x4 eğitim sisteminin değişiminin kaçınılmaz olduğu açıktır. Bize düşen bunu tümüyle reddetmek yerine içeriğinde yer almasını istediğimiz konuların değerlendirilmesini sağlamak olmalıdır.


 


Gözüken o ki; birisi gidici, diğeri gelici.


 


Çok iyimserlik diyeceksiniz ama biz gelecek olan bu sistemi terörü önlemenin parçalarından biri olarak da görüyoruz. Şöyle ki;


 


Güneydoğu’da teröre bulaşanların büyük çoğunluğunda eksik din eğitiminin de payı olduğu çoğu pedegoklarca ısrarla vurgulanmaktadır. İyi bir din eğitimi alan kimselerin silahlı terör örgütlerine girme ihtimali zayıftır.


 


Bu tezimize “Taliban’la” karşı çıkmayı düşünsek bile yersizdir çünkü Taliban devlet eğitimi almışlardan değil illegal eğitim almışların örgütüdür.


 


İmam Hatip Liselerinin açılmasının bu boyutunu göz ardı etmemiz de doğru değildir.


 


Hadi hayırlısı.


 


 

Yorum Ekle

CEVAPLA

Yorumunuzu giriniz.
Lütfen isminizi giriniz.