SEO (Search Engine Optimization), kullanıcı odaklı içerik oluşturmanın genel adıdır denebilir. Çünkü SEO içerikleri, okuyucunun talep ettiği bilgiyi doğrudan okuyucunun kelimeleri ile sunan içeriklerdir. Bu sebeple çeşitli amaçlar ile aranmış olan kelimelerin özellikle ayıklanarak kullanılması, bu kelimeler ile okuyucu odaklı bir içerik oluşturulması en temel amaçtır demek mümkündür. SEO ajansı ise bahsi geçen araştırmaları site sahibi yerine yapan ajanstır.
Bir içeriğin oluşturulması ve site sahibine teslim etmesi biten bir süreci göstermemektedir. Sitenin arama motorunda üst sıralarda yer alabilmesi için mevcut içeriğin sürekli olarak geliştirilmesi ve iyileştirilmesi gereklidir. Bu sayede yani yenilenmiş SEO içerikleri hem kullanıcıların memnuniyetini kazanmak hem de sitenin üst sıralara yükselmesini sağlamak mümkündür.
Ayrıca arama motorları aracılığı ile elde edilen trafik, yani organik trafik, doğrudan bahsi geçen ürüne ilgi duyan ya da ihtiyacı olan kişilerin oluşturduğu trafiktir. Bu sebeple de SEO çalışmaları oldukça önemlidir.
SEO Nasıl Yapılır?
SEO çalışmalarıbağlamında ele alınabilecek iki temel alt başlık vardır; site dışı çalışmalar ve site içi optimizasyon. Bu iki alt başlığı gerekli kılan mantık ise şudur; arama motorlarının prensiplerini oluşturan en önemli unsura kullanıcı deneyimi demek mümkündür. Kullanıcı deneyimi, okuyucunun sitenizden almış olduğu verimi ifade etmektedir. Sitenizden memnun kalan kullanıcı arama motoruna olumlu sinyaller gönderecek, bu da sitenizin sıralamasını arttıracaktır. Bu sebeple önce site içi optimizasyon için çalışmalar yapılmalı, sonrasında bu çalışmaları site dışı SEO çalışmalar ile desteklemelisiniz.
Siteyi kullanıcı odaklı bir hale getirmenin ilk yolunun anahtar kelime analizi olduğunu söylemek mümkündür. Anahtar kelime analizi, bahsi geçen içeriğin okuyucular tarafından nasıl ele aldığını, hangi kelimeler ile tarandığını gösteren analiz türüdür. SEO içerikleri oluşturmak için anahtar kelime analizi yapmak neredeyse zorunludur.
Google’da yükselmenin formülleri nelerdir?
Arama motorunda sıralama yükseltmenin en temel yolları şunlardır;
- Kullanıcı deneyiminin odak noktası seçildiği stratejik planlar yapmak
- Kaliteli olan Seo içerikleri hazırlamak,
- Site içi optimizasyonyapmak ve site dışı Seo çalışmalarıüzerinden ağırlaşmak.
Site İçi SEO Nasıl Yapılır?
Site içi SEO çalışmaları mevcut web sitesinin iyileştirilmesi ve sıralamasının yükseltilmesi amacı ile yazılım ekibi, SEO ajansı ve tasarım ekibinin iş birliği yaparak gerçekleştirdiği çalışmaları ifade etmektedir. Bu çalışmaların içerisine URL yapısının kontrol edilmesi, bu yapının düzenlenmesi içeriğin ve başlıkların arama motoru yönlendirmelerine uygun olarak seçilmesi gibi işlemlerin tamamını kapsamaktadır.
Site Dışı SEO Nasıl Yapılır?
Site dışı SEOçalışmaları kapsamı geniş olan çalışmalardır. İş ortaklığı, PR metin çalışmaları, markanın yapmış olduğu iş birlikleri gibi unsurların tamamını offline SEO çalışmaları içerisinde ele almak mümkündür. Ancak offline SEO çalışmaları için yapılabilecek en net tanım şudur; offline SEO, sitenin iyileştirilmesi ve tanıtımının yapılması için site dışında ele alınan çalışmaların tümünü içermektedir. Site dışı yapılan çalışmalarda, mevcut bağlantıların sürekli olması en çok önemsenen unsurdur.
Fevreka, alanında uzmanlaşmayı başarmış bir SEO ajansları arasında yer alır. Ajansın çalışmaları ise markanın ihtiyaç duyduğu stratejileri oluşturmaya ve düzenlemeye yöneliktir. Çalışmaların en temel amacı, siteyi rakiplerinin önüne geçirmek ve bu öne geçme faaliyetini sürekli kılmaktır. Bu amaca yönelik hareket edilirken mevcut hedef kitlenin belirlenmesi oldukça önemsenmektedir. Çünkü sitenin üst sıralarda yer almaya devam edebilmesi için öncelikle hedef kitlesinin bilincinde olması ve hedef kitleye uygun hareket etmesi gereklidir. Siz de her zaman rakiplerinizin bir adım önüne çıkmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.