Amasya İtimat

Sanal ofis nedir?

0
75

Mevzuatımıza göre şirket kurmak isteyen gerçek veya tüzel kişiler kurulacak şirketin adresini vermek zorundadır. Bu adres ayrıntılı değildir ve herhangi bir adres olabilir. Böylece gerçek veya tüzel kişiler, sanal ofisin adresini şirket adresi olarak verirler. Bu sanal ofiste şirketin bir sekreteri bulunmakta ve şirketin kargo, mail ve telefon görüşmelerini takip etmektedir. Bu hizmet birçok firmanın fiyatlarına dahildir.

Adres kontrolü için vergi dairesi yetkilileri işyeri sahibini bulamadığı durumlarda da randevu sistemi ile gelerek süreci kolaylaştırmaktadır.

Ayda ortalama 5.000 liradan kurtulan işletme sahipleri, sanal ofisleri kullanarak temizlik, yemek, catering gibi birçok hizmete de sahip olabiliyor.

Sanal ofisle nasıl şirket kurulur?

Öncelikle kurulacak işletme sahiplerinin sanal İş Yeri ile anlaşma yapması gerekiyor. Talep edilen hizmetler, bu hizmetlerin bedeli ve benzeri hususlarda anlaşmaya varılmalıdır. Anlaşmanın ardından Büro ofis hizmeti veren firma, adresinin kullanımına yetki verecek ve süreci başlatacak.

Anonim, limited veya şahıs şirketlerinin kuruluş aşamaları göz önünde bulundurulduğunda Büro İş Yeri

tercih edecek gerçek veya tüzel kişiler için değiştirilecek tek nokta, Büro İş Yeri

hizmeti veren şirketin adresini yazmalarıdır.

Sanal İş Yeri ile ofisteofis birçok şirket için uygundur. Sadece toplantı salonları kullanılabilir veya hazır ofis hizmeti alınabilir. Bu, işletmenin potansiyeline göre belirlenir.

Virtual  ofisler, freelancer olarak çalışan, müşterileri ile sürekli görüşen ve yüz yüze görüşen, ofiste oturmak yerine dolaşan herkes için uygundur. Bu sayede gereksiz masraflardan kurtulur ve şık bir ofise sahip olarak müşterileriyle olan ilişkilerini güçlendirirler.

Ortalama Büro ofis fiyatları ve hizmetleri nelerdir?

Ülkemizde sanal İş Yeri fiyatları aylık 200 ile 500 lira arasında değişmektedir. Son derece uygun fiyatlı ve işletme sahiplerinin tüm ihtiyaçlarını karşılamaya yöneliktir. Posta, posta ve kargo kontrollerinizi yapacak, gerektiğinde size e-posta ile önemli bilgileri gönderecek sekreteriniz olabilir ve çeşitli güzelliklerin tadını çıkarabilirsiniz. Toplantı masasını kullanabilir, hazır masa kampanyalarından yararlanabilirsiniz.

Serbest mali müşavirler evden veya Büro ofis tutarak faaliyette bulunabilir mi?

Her meslek mensubu, mesleki faaliyetine başlamadan önce bağlı olduğu odanın bilgisi dahilinde bir işyeri açmalıdır. Büronun standartları ile bunlara ilişkin usul ve esaslar Birlik Genel Kurulu tarafından belirlenir. Kurulan işyerleri bağımsız büro niteliğinde olup, bağımsız başka bir faaliyet veya işletme ile ilişkilendirilemez. Yaşam alanı olarak da kullanılan konutlarda mesleki faaliyet yürütülemez. Bir meslek mensubunun birden fazla vekaleti olamaz. Birlikte çalışan profesyonellerin ayrı ofisleri olamaz.

Emekli oldu. Serbest meslek sahipleri için bir sorumluluk yaratmak istiyorum. İşimi evden veya Büro ofisten yapmam mümkün mü?

Serbest çalışanlar işlerini evden veya sanal bir ofiste yapamazlar.

Yeminli Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirlerin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik’in 14. maddesinde yer almaktadır. Yazının metni aşağıdadır.

“Görev alma zorunluluğu Madde 14 – (Değişik: R.G-21/11/2007-26707)

Her meslek mensubu, mesleki faaliyetine başlamadan önce bağlı olduğu odanın bilgisi dahilinde bir işyeri açmalıdır. Büronun standartları ile bunlara ilişkin usul ve esaslar Birlik Genel Kurulu tarafından belirlenir.

Kurulan işyerleri bağımsız büro niteliğinde olup, bağımsız başka bir faaliyet veya işletme ile ilişkilendirilemez.

Yaşam alanı olarak da kullanılan konutlarda mesleki faaliyet yürütülemez.

Bir meslek mensubunun birden fazla vekaleti olamaz.

Birlikte çalışan profesyonellerin ayrı ofisleri olamaz.

Dernek ofisi veya şirket kurulması halinde işyeri açılması zorunludur.

Mesleki faaliyette bulunmayan meslek mensupları ikamet ettikleri bölgenin odasına kayıtlıdır.

Meslek mensuplarının Türk Ticaret Kanunu’na göre meslek şirketi kurmaları halinde şirket, kayıtlı odanın bulunduğu il sınırları içinde şube veya irtibat bürosu açamaz.

Bir şirketin başka bir ilde şube açması, o ilin yetkili meslek odasının, özlük kütüğüne kayıtlı şirketi temsil ve ilzama yetkili bir ortak ataması ile mümkündür.

Mesleki veya yerleşim adresini, ortak işyerlerini ve kurdukları şirketleri değiştiren meslek mensupları, yeni adreslerini onbeş gün içinde bağlı oldukları odalara bildirmek zorundadırlar.

İşyerinin açılması ile ilgili gerekli oylama odalar tarafından yapılır.

Vergi dairesi tarafından mükelleflerin kuruluşunda oda kayıt belgesi talep edilmektedir.

Ofis edinen meslek mensupları, odaya kayıt oldukları tarihten itibaren üç ay içerisinde ofis kayıt belgesi almak zorundadır. Büro kayıt belgeleri iki yılda bir düzenlenir.

Yorum Ekle