Amasya İtimat

BÖYLE HARİKA BİR ORTAM BİZDE DE OLUŞTURULABİLİR…

1201

Kaynak: Niksar Danişment gazetesi

Niksar’dan geçen, Kelkit çayında oluşturulan mesire alanı, Antalya’nın saklı kanyonlarını aratmıyor. Fatlı Köyü mevkiinde, Kelkit çayı yanında açılan bir işletme, müşterilerine Antalya’nın meşhur saklı kanyonlarının güzelliğine eş değer güzellikler sunuyor. Fatlı Köprüsü altında Kelkit çayı içerisine konulan masalarda vatandaşlar, ayakları suyun içerisinde hem karınlarını doyurup hemde semaver keyfi yapıyor.

“KELKİT ÇAYINDA SERİNLİYORLAR”

Niksar ilçesinde Uluslararası D-100 kara yolu üzerinde bulunan Fatlı Köyü mevkiinde suyun içinde bulunan çardakları görenler ilk bakışta şaşkınlığını gizleyemiyor. Antalya Didim’deki manzaraları aratmayan tesiste vatandaşlar çay keyfi yapıyor. Kelkit çayı içerisine konulan çardaklarda oturan vatandaşlar, sıcak havalarda ayaklarını suyun içerisine sokarak serinleme imkanı buluyor. İstanbul’da ikamet eden tır şoförü Yahya Şahin, ailesi ile bayram tatili için geldiği Tokat’ta farklı bir keyif yaşadıklarını belirterek, “Çok beğendik gerçekten çok güzel bir yer. Burası bence Antalya’nın saklı bahçelerini andırıyor” dedi. İstanbul’dan bayram tatili için memleketi Niksar’a gelen Alya Akpınar’da yeşilin içerisinde güzel bir gün geçirdiklerini belirterek, “Burası havası, suyu çevresi ve doğa olarak mükemmel gizli kalmış bir bahçe. Çok emek verilmiş herkese buraya gelmelerini tavsiye ediyorum” diye konuştu. Erzurum’a giderken yolda mola verdiklerini belirten Vildan Elmas ise “Sıcakta bunalmıştık ayaklarımızı suya daldırarak yemeğimizi yedik çok güzel hoş bir yer. Ankara’ya dönüşte yine burada mutlaka mola vereceğiz” ifadelerini kullandı.

“Burası gerçekten saklı bahçe”

İzmit Kocaeli’de yaşayan Yasin Akkuş ve ailesi ise, tatil için Niksar’a geldiklerini belirterek, geziyorduk buralarda tesadüf eseri denk geldik. Birçok yer gezdik, ama buranın adını taşıdığı gibi gerçekten saklı vadi. Şans eseri buradan köprüden geçerken gördük ve bugünde buraya gelmek nasip oldu. Bundan sonra Tokat’a geldiğimde uğrayacağım tek yer diyebilirim. Güzel bir yer. Sessiz sakin doğası harika, suyun içerisinde adeta oturuyoruz çok beğendik” dedi.

İşletme sahibi Hayati Sevinç ise vatandaşların Kelkit çayından faydalanmaları için yörük çadırından bir yer oluşturduklarını ifade ederek; “Köyüm buraya çok yakın bölgede yaşadığımız için buraya yatırım yaptık. Atıl bir durumda olan tarihi Fatlı Köprüsü bölgesini insanlara tanıtmak, Kelkit çayından faydalanmaları için yörük çadırından bir yer oluşturduk. Kendi yerimizde insanlara hizmet etmeye çalışıyoruz. Burası D-100 Karayolu olduğu için Türkiye’mizin doğu bölgesinden Batıya geçen yol olduğu için bu yolu kullananların yanı sıra yine bu bölgenin insanları akın akın geliyorlar. Pandemiden yeni çıkmamıza rağmen işlerimiz çok iyi, tek hedefimiz hizmet. Herkes Antalya’nın Didim çayını gezemiyor, bizde burada bir nevi insanlara bu havayı, bu görselleri, bu doğayı sunmak istedik. Doğaya çevreye zarar vermeden tabi bir şekilde, insanların huzurlu bir ortamda aileleri ile birlikte suyun içerisinde kamelyalarda oturarak çay içmelerini, yemek yemelerini, sohbet etmelerini sağlamış olduk” dedi.

BÖYLE HARİKA BİR ORTAM GÖKDERE ÇAYINDA OLUŞTURULABİLİR

Haber. Ahmet Günaydın

2008 yılının Şubat ayında referandum sonucu Samsun Ayvacık ilçesinden ayrılarak ilçemize bağlanan Taşova’ya 32 kilometre uzaklıktaki Sofualan’a bağlı Aşağı Gökdere ilçemize 23 kilometre uzaklıkta. Gökdere çayı; son yıllarda ilçemizin mesire alanı noktasında yeni bir kazanımı olup şırıl şırıl akan yemyeşil ve tertemiz  çayımız.

Ataç İnşaat tarafından yapımına 2007 yılında başlanan Yaprak 1 ve Yaprak 2 Hidro Elektrik Santralinden sonra bölgede çok şey değişmiş. Bir zamanlar çuvalla balık tutulan Gökdere’de balık azalmış. Yumurtalama zamanı dereye atlayan balıkların görüntülerine rastlamak artık çok zor.

Aşağı Gökdere’de Mustafa Ünlü’ye ait değirmen yakınlarındaki şelale çok yüksekten akmasa da güzel bir görsellik sunuyor. Rakımı üçyüz gibi düşük seviyede olmasına rağmen dere kenarında olması, selalenin de esintisi nedeniyle çevresine ferahlık veriyor.

Yukarı ve Aşağı Gökdere arasındaki 4 kilometrelik yol, trekking (doğa yürüyüşü) sporu için oldukça uygun bir coğrafya. Bir dönem elle ve ayakla tutulan Gökdere’nin kendine has balığı orada yediğiniz zaman oldukça lezzetli.

Piknik masaları da bulunan Aşağı Gökdere’deki şelale, yolunun nispeten düzgün olması, Taşova’ya en yakın şelale olduğu için bu aşırı sıcaklarda gidip görülmeye değer bir yöremiz.

Aşırı sıcakların olduğu şu günlerde, önceki Gökpınar Muhtarı Metin Şahin tarafından yaptırılan piknik masaları (eğer duruyorsa) ayaklarınızı Gökdere çayına salarak Niksar Fatılı’daki gibi serin serin pikniğinizi yapabilirsiniz.