Amasya İtimat

Basında belki bir ilk: AYNI KONUDA ÜÇ AYRI YAZAR YAZDI…

0
797
smart

GEMİ TURLARI DÜZENLENİLEBİLİR

Boğazkesen (Yeşilırmak ile Kelkit ırmağının birleştiği nokta. Köprü ayakları Bizans ve Osmanlı dönemi izlerini taşımaktadır. Ayakları haç şeklinde ve Kartal figürleri mevcuttur. Yavuz Sultan Selim, Mısır seferine giderken Destek, Alpaslan güzergahında ilerleyerek bu köprüden geçmiştir {1517).

Daha eski zamanlarda Rum kadın kral kömüş derisi ve taşları yığarak Boğazkesende baraj gölü yaptırmış, zamanla eser kalmamıştır. Bu bölge bu noktadan başlayarak Hasan Uğurlu Barajı’na kadar gemi turları için turizme ideal bir bölgedir..

İlyas Özdemir (Ressam-Yazar)

 

 

İPEK YOLU, BAHARAT YOLU, ULU YOL
Burada Opatorya ve Magnapolis şehirleri vardı. Bu şehirlerin harabeleri burada ve sanıyorum hiç ilgilenen olmadı.
Ayrıca bu yolun adı bir Alman gezgin-bilgin tarafından İpek Yolu olarak ilan edildi. Öyle kaldı ve batılılar öyle biliyorlar.
Oysa biz Türkler o yolun adını “Ulu Yol” olarak biliyoruz. Doğudan batıya giden bir yol ve Baharat Yolu diyenler de var.
Bu yol savaş ordularının da yolu.
Amasya tarafına giden yol Erbaa, Eksel, Bidevi üzerinden Darma, Tasna, Zığala, Turhal tarafından Amasya’ya ulaşır.
Enver Seyhan (Araştırmacı-Yazar)
AMASYA İLE NİKSAR’I BAĞLAYAN KÖPRÜ

Boğazkesen köprüsü aynı zamanda Tokat-Amasya il sınırını belirliyor ve Tozanlı ile Kelkit çayı bu noktada birleştikten sonra Yeşilırmak nehri ismini alıyor ve devasa görünümü coşkun akışı ile İlkbaharda adeta havada uçan kuşu kapıyor.

Kaleboğazı da denilen bu noktada yapılan köprü M. Ö. yaklaşık 40 yılında Rum Pontus Kralı  6. Mitridates döneminde Amasya ile Niksar’ı birbirine bağlamak amacıyla yaptırılmış ve 1983 yılına kadar kadar geçit vermiştir. Köprü kullanılmaz hale gelince 1984 yılında çelik konturiksiyon köprü yapılmıştır.

Ahmet Günaydın (Gazeteci)

smart

Yorum Ekle