Erken Roma döneminde antik kente su getirip aşkına kavuşmak için dağı 6 km uzunluğunda delen Ferhat-Şirin efsanesi, çılgın tünel projesiyle Amasya’da tescilleniyor.
Erken Roma döneminde antik kente su getirip aşkına kavuşmak için dağı 6 km uzunluğunda delen Ferhat-Şirin efsanesi, çılgın tünel projesiyle Amasya’da tescilleniyor. Amaç ve yöntem farklı olsa da şehir içi ulaşımını rahatlatmak amacıyla başlatılan çalışma kapsamında dağın altı bu kez çekiçle değil, iş makinelerince oyuluyor. Yaklaşık 1 km uzunluğundaki tünelde çalışmalar hızla devam ederken, ışığın görülmesine son 150 metre kaldı.
Şehir içindeki trafik sorununa çözüm bulunması amacıyla Aralık 2015’te yapımına başlanan tünel projesi çalışmaları devam ediyor. UNESCO’nun Dünya Mirası Geçici Listesi’ne alınan Yeşilırmak kıyısındaki Harşena Dağı’nın altından geçen tünel, 21.5 milyon TL’ye mal olacak. Amasya’da Cumhuriyet tarihinin en büyük alt yapı yatırımı olan tünele efsane aşık Ferhat’ın ismi verildi.
Nergiz mahallesinden başlayan Ferhat Tüneli inşaatı, Kurşunlu mahallesi İstasyon caddesi eski hal mevkisine bağlanacak. Amasya Belediyesi Şehir yerleşkesi içerisinde yer alan proje, özellikle şehrin güneybatısındaki yeni yerleşim yerlerine ulaşım konfor ve hızını iyileştirmek amacı taşıyor. Projelendirilen tünelli geçiş, şehrin yoğun trafik saatlerinde Amasya şehir merkezinde yaşayanlar ve transit geçişlerde şehir merkezini kullanmak isteyenler için büyük rahatlık sağlayacak.
Kazı çalışmalarının büyük bölümü tamamlanan tünel inşaatı, hızla devam ediyor. Ferhat Tüneli’nden günde 10 bin aracın geçmesi hedefleniyor. Şehrin iki yakasını birleştirecek olan tünel ise Aralık 2017 hizmete açılacak. Tünelin açılmasıyla taşıt trafiğine cevap vermeyen tarihi İstasyon Köprüsü de rahatlayacak.
Kaynak: www.ekonomiajansi.com.tr