Planlanma aşamasındaki Merzifon-Tokat-Koyulhisar karayolu ile D 100 Karayolu üzerindeki Taşova, Erbaa, Niksar ve Reşadiye ilçeleri bypass edilecek.
Kelkit vadisindeki bu 4 önemli ilçe yolun tamamlanması durumunda iyice yalnızlaşacak.
Konu ile ilgili Erbaa Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Eray Koral bir açıklama yaptı.
”Değerli ERBAA, TAŞOVA, NİKSAR, REŞADİYEliler,
Bütün hemşehrilerimi Sayın Cumhurbaşkanımıza ulaşıp bilgilendirmeye davet ediyorum. Tokat bürokrasisi bilmeli ki Erbaa sahipsiz değildir. Erbaa’nın can damarı olan ülkemizin doğusuna bağı olan yolumuz oto yola çevrilmesi gerekirken, Merzifon/Tokat/Koyulhisar yolu projesi ile Erbaa yalnızlaştırılmak isteniyor.
Merzifon-Tokat-Koyulhisar yolunun planlanması devletimizi zarara uğratacaktır. Çünkü güzergahta 46 adet viyadük, 30 adet tünel, 14 adet köprü, 38 adet alt geçit, 21 adet üst geçit, 202 adet menfez, 7 adet kavşak planlanmış. Yapılacak oto yol Amasya’da 400 metre rakımdan Tokat’ta 800 metreye çıkmaktadır. Almus Bakımlı köyü ile Kınık köyü arasında yaklaşık 3 km. tünel ile geçilmekte, Almus’tan sonra dağların içinden viyadük ve tünellerle 1100 rakımına ulaşmaktadır, Yüksekliği yaklaşık 1500 metreye ulaşan dağdan tünel ile geçerek Koyulhisar’a ulaşmaktadır.
Amasya’dan itibaren Taşova-Erbaa-Niksar-Reşadiye’den geçip Koyulhisar’a ulaşan mevcut yolumuz, aslında oto yola çevrilmelidir. Yaklaşık 6-7 yıl önce bu yol 80 metre olacak şekilde Karayolları tarafından kamulaştırması yapılmıştır. Kamulaştırılacak tarım alanı da çok fazla bulunmamaktadır. Yol Amasya’da 400 m rakımdan başlayan Erbaa’da 250 metreye inecek en son Koyulhisar’da 750 metreye ulaşacaktır. Kelkit vadisinde bulunan bu mevcut yolun oto yola dönüştürülmesi daha ekonomik olacaktır. Bu otoban Tokat üzeri giderse Kelkit vadisinde bulunan tüm ilçeler ve köyler ekonomik olarak olumsuz etkilenecektir.
ERBAA-TAŞOVA-NİKSAR-REŞADİYE bu yoldan mahrum bırakılmamalıdır. Hızlı Tren hattı Turhal-Tokat üzerinden geçmektedir. Bu bölgenin gelişmesi için yol çok önemlidir. Kelkit vadisi hem Tren yolu hem de otobandan mahrum kalırsa gelişimi yavaşlayacaktır. Bu projenin yeniden gözden geçirilmesi için, daha ekonomik olacağı için kamuoyunu bilgilendirip, Kelkit vadisi için Cumhurbaşkanımıza ulaşmanızı rica ederim.”
Esnaf Sanatkarlar Odası Başkanı
Eray Koral”