Amasya İtimat

Takı ve Bijuteri Perakendeciliği Yapacaklara 5 Tavsiye

0
82

Takı ve bijuteri ürünleri kadınlar tarafından sıklıkla tercih edilmektedir. Günlük hayatta veya özel günlerde kullanılarak olmazsa olmaz haline gelmişlerdir. Son dönemlerde sadece bu ürünleri kullananların sayısı artmamış aynı zamanda takı ve bijuteri ürünleri satıcılığı da artmıştır. Yeni girilen bir işte başarıyı yakalamak için tecrübeli kişilerin vereceği tavsiyeler çok önemlidir. Bu sebeple toptanci.com sitesi kurucusu takı ve bijuteri perakendeciliği hakkında bazı tavsiyelerde bulundu. Bunlar;

Satış alanını geniş tutmak gereklidir

Takı tasarım malzemeleri ve bijuteri satışı yapmak ve bu işte iyi bir yerlere gelmek basit bir iş değildir. Bunun sebebi ise bu işi yapan kişi sayısının çok olması ve rekabetin artmasıdır. Değişen gelişen dünyaya ayak uydurarak satışları sadece mağazayla sınırlı bırakmamalı ve online internet satışları da yapılmalıdır. Pandemi kaynaklı yaşanan sorunlardan dolayı insanlar eve kapanmak zorunda kalmıştır. Bu durumda internet satışları büyük bir ivme kazandırmıştır. Bu nedenle internet satışı yapmak hem mali kazanç sağlamakta hem de tanınırlığı arttırmaktadır.

Kaliteli ve sağlığa uygun ürün satışı yapılmalıdır

Satışı yapılacak olan ürünleri kaliteli ürün satan ve ürünün kalite belgeleri olan bir toptan bijuteri ve takı satan yerden almak gerekmektedir. Bu tarz ürünler ciltle doğrudan temas ettiği için yapımında kullanılan malzemelerin insan sağlığına uygun olup olmadığı önemli bir konudur. Bu nedenle öncelik olarak uygun fiyat yerine kaliteli ürün baz alınmalıdır.

Fiyatlar sektör ortalamasını tutmalıdır

Ürün satışı yaparken çok yüksek veya çok düşük fiyat koymak hem satışlar açısından hem de diğer satıcılar açısından uygun bir durum değildir. Bir ürünün satış fiyatı ortalaması bellidir. Kişinin yüksek fiyata satması ürünlerinin satılmamasına neden olabilmektedir. Çok düşük fiyata satması ise haksız rekabet ortamı oluşturmaktadır. Bu nedenle ürünü ederi fiyata satmak gereklidir.

Müşteri memnuniyeti ilk sırada olmalıdır

Müşterinin ürüne bakmaya başladığı andan itibaren müşteri satıcı ilişkisi de başlamaktadır. Satışta önemli olan müşterinin ihtiyaçlarını doğru bir şekilde karşılamak ve müşteriye en uygun ürünü sunmaktadır. Aynı zamanda satış esnasında ve sonrasında müşterinin soru ve sorunlarıyla ilgilenmek gerekmektedir. Satın alınan ürünün iade veya değişim gibi bir durumu olduğunda müşteri dinlenmeli ve ona göre yardımcı olunmalıdır. Burada amaç sadece satış yapmak değil uzun süreli müşteri kazanımı sağlamaktır. Yaptığı alımdan sonra satıcıdan memnun kalan müşteri tekrar alım için aynı firmaya yönelmektedir. Çevresine ve arkadaşlarına da bu firma hakkında olumlu yorumlar iletmektedir. Bu sayede satıcı ağızdan ağıza iletişim yolu ile reklam da yapmış olmaktadır.

Müşterilere karşı açık ve dürüst olunmalıdır

Bir ürünün veya ürünlerin satışı yapılırken müşteri ürün hakkında doğru bilgilendirmelidir. Ürünün içeriği tam ve açıkça belirtilmelidir. Ürünle ilgili değişim ve iade koşulları dürüst ve açık bir şekilde anlatılmalıdır. Bu durum müşteride güven oluşturmaktadır. Bu sayede müşteri satıcı firma hakkında olumlu düşüncelere sahip olmakta ve satıcı firma, müşteriye bu firmanın güvenilir ve tekrar alışveriş yapılabilir bir yer olduğunu yansıtmaktadır.

 61saat Haber

Yorum Ekle