Amasya İtimat

SEO Uzmanı Ne İş Yapar?

0
58

SEO Uzmanı Ne İş Yapar?

SEO; her geçen gün daha gerekli hale geliyor. İnternet dünyasında var olan binlerce sitenin sıralanması; tahmin edebileceğiniz üzere Google tarafından gerçekleştirilir. Google; birtakım kriterleri dikkate alarak söz konusu siteleri sıralar. SEO; bir siteyi Google’ın belirlemiş olduğu kriterlere göre düzenler. Hem site içi hem de site dışı çalışmalar ile sitenin Google arama sonuçlarında üst sıralarda olması hedeflenir. Fakat, bu çalışmaları sıradan bir insanın yapması mümkün değildir. Bu noktada, SEO uzmanı ile çalışılmalıdır.

SEO uzmanı olmak isteyen gençlerin sayısı her geçen gün artıyor. Fakat, seo uzmanı; birtakım becerilere sahip olmak zorundadır. Her şeyden önce, yenilikleri sürekli olarak takip etmeli ve kendisini geliştirmelidir. Ayrıca, rapor ve analizlere önem vermelidir. Bilhassa rapor ve analiz yorumlama konusunda beceri sahibi olmalıdır. Buna ek olarak, SEO çalışmalarını gerçekleştirirken bilimsel verilerden de yararlanmalıdır.

SEO uzmanı; çalışmalarına başlamadan evvel söz konusu sitenin Google arama sonuçlarındaki hali hazırdaki yerini analiz eder. Bu sıralamayı daha iyi hale getirmek adına birtakım stratejiler oluşturur. Ayrıca, özel SEO araç ve yazılımlarından yararlanır. Anahtar kelimelerin sıralama takibini yapar. Bunun yanı sıra, internet sitesinin sahibi olan markanın rakiplerini de analiz eder. Rakiplerin stratejilerini ve içeriklerini anlamak adına çaba gösterir. Bu noktada, Google Analytics, Google Search Console gibi platformlardan yararlanır.

SEO uzmanı; bir sitenin SEO uyumlu olması için hangi bileşenlere sahip olması gerektiğini de bilmelidir. Teknik bilgisi sağlam olmalıdır. Buna ek olarak, sitedeki tüm içerikleri dikkatli bir şekilde incelemelidir. Var olan içeriklerde birtakım iyileştirmeler yapabilir. Bunun yanı sıra, özgün, kaliteli ve anahtar kelimeler dikkate alınarak yazılmış içerikler üretmesi de gerekli olabilir.

İçerik; SEO çalışmalarının önemli bir kısmını oluşturur. Takdir edersiniz ki, internette her konuyla ilgili sınırsız sayıda içerik mevcuttur. Ancak, Google; içerik konusunda seçici davranır. Bilhassa kullanıcı memnuniyetini sağlayacak türden kaliteli, özgün ve ilgi çekici içerikleri önemser. Bu tür içeriklere sahip siteleri; Google arama sonuçlarında üst sıralara taşımasını bilir. SEO uzmanı; Google’ın hassasiyetini dikkate alarak içerik üretimine başlamalıdır. İlk olarak, sitedeki içerikleri düzeltmeye başlar. Kısa olan içeriklerin uzatılması, uzun olanın kısaltılması, içeriklerdeki anlatım bozukluklarının ve yazım yanlışlarının ortadan kaldırılması, ilgi çekici olmayan içeriklerin Google Analytics ile belirlenmesi ve siteden silinmesi gibi işlemler gerçekleştirilir.

Profesyonel seo uzmanı; bir projeye gereken önemi vermelidir. İnternet sitesine düzenli aralıklar ile özgün, kaliteli ve kullanıcıların ilgisini çekecek türden içerikler yüklemelidir. Söz konusu içerikler; Google’ın da ilgisini çeker. Bu durum; internet sitesine çok daha iyi bir Google sıralaması olarak geri döner. Ayrıca, içerik çalışması; popüler sitelerden backlink kazanma konusunda atılan bir adımdır.

Yorum Ekle