Ortaokulu bitirdiğim 1982 yılında meslek lisesine gitmeye karar verdim. Gariban 30 kadar köylü çocuğunun olduğu sınıfta benden başka meslek sahibi olmak isteyen yoktu. Çoğunluk hekim, savcı, yargıç, mühendis, kaymakam, vali olma hayalleri içinde yaşıyordu. Lakin hiçbirisi hayallerine erişemedi. “Asgari” hayat standartlarında yaşamlarını sürdürüyorlar…
Sonuçta, 1982 yılının eylül ayında Bolu meslek lisesinin elektrik bölümünde okumaya başladım. Babam da elektrikçi olduğu için mesleğin bütün inceliklerini 3-4 yılda öğrendim.
1985 yılında Marmara Üniversitesi, Elektrik Öğretmenliği bölümüne başladığımda tesisat, kumanda, bobinaj vb. ile ilgili her konuyu iyi derecede biliyordum. O nedenle mesleki derslerde hiç zorlanmadım.
Üniversitedeki sınıfımızda ilk yıl 64 kişi vardı. 4 yılda, derslerde başarısız olduğu için atılanlar, kaydı silinenler, kendi isteğiyle ayrılanlar derken 34 kişi diploma alabildik.
Aynı yıl Edirne – Uzunköprü Endüstri Meslek Lisesinde öğretmenlik mesleğine başladım. 31. yılımı çalışıyorum. Aradan geçen zaman diliminde 10 farklı teknik okulda çeşitli sıfatlarla çalıştım.
Görev yaptığım her okulun TSE, CE, ISO, TKY şartnamelerine uygun olması için gücümün yettiği oranda katkı yapmaya çalıştım. Mesai saatlerimin dışında da kahve köşelerinde pineklemedim. Son 25 yılda bu ülkenin insanlarının beyni bilgiyle dolsun diye 50’den fazla (20 bin sayfa) kitap hazırladım. Amatör bir ruhla hazırladığım eserlerim dünyanın 66 ülkesinde okurlara ulaşıyor. Görmezden gelinsem de onore edilmesem de desteklenmesem de köşeyi dönemesem de yeni kitaplar yazmaya devam edeceğim.
Şu anda çalıştığım meslek lisesinin Türkiye çapındaki 4500 civarı lise arasında ilk 100 içinde yer alması için yenileme, geliştirme, yapılandırma çalışmalarımız devam etmektedir.
Okul kütüphanesine yeni 2-3 bin kitap gerekmektedir. Kodlama, yazılım, otomasyon atölyesine elektrik-elektronik-bilgisayar ile ilgili eğitim setleri lazımdır.
Meslek okullarına destek olanlar az da olsa vardır. Ben de okulunuza destek olmak istiyorum diyenler her zaman bize ulaşabilir. Kitapların, eğitim setlerinin alınmasına omuz verebilir.
Bu ülkenin çocukları iyi yetiştiği takdirde Almanya, Japonya, Amerika, Çin, Kanada, Fransa, İngiltere, Güney Kore gibi olabiliriz. Teknik eğitim iyi değilse hep yerimizde sayarız.
Ali Özdemir