Dijital Ajans, internet üzerinden kullanılabilin tüm dijital ve online mecralarda pazarlama faaliyetlerini sürdüren ajanstır. Dijital performans ajansı, web tasarım, mobil uygulama geliştirme gibi faaliyetlerin yanı sıra Arama Motoru Reklamları(SEM), Arama Motoru Optimizasyonu(SEO), Sosyal medya reklamları, Sosyal medya yönetimi, İçerik stratejisi oluşturma ve bu stratejilerin pazarlamasının yapılması, bütçelerin yönetimi gibi bir çok geniş alanı kapsamaktadır.
Dijital Ajanslar, geleneksel ajanslardan farklı olarak tüm pazarlama faaliyetlerinin performanslarını kolayca ölçümleyebiliyor. Televizyon, Gazete, Dergi veya Billboard reklamları gibi offline reklamların geri dönüşleri ya da verimleri dolaylı olarak ölçülebilirken, Dijital ajanslarda pazarlama faaliyetlerinde yapılan tüm çalışmaların geri dönüşleri direkt olarak ölçülebilir ve daha verimli olması yönünde yeni stratejiler geliştirilebilir. Örneğin; performansı kötü kötü giden bir reklam kampanyanızı anında değiştirebilir yeni stratejiler üzerinde çalışmalar yaparak farklı bir kampanya reklamı çıkabilirsiniz. Başka bir örnek vermek gerekirse televizyon reklamları ile prime time kuşağında verilen reklamlar o saatler arası kanalı izleyen herkese gösterilir ve kanalı izleyen sayısı yani reytingi yüksek ise, reklam fiyatı da yüksek olur. Ancak, örneğin sunduğunuz ürün ya da hizmet sadece hamile kadınlar içinse, kanalın izleyen kişilerden sadece belli bir kısmı sizin reklamınız ile ilgilidir. Sadece o kitleye reklam gösteriyor olsaydınız muhtemelen daha az bir maliyete katlanıyor olacaktınız. Ancak, dijital pazarlama ile doğum, hamilelik, gebelik gibi konulara ilgi gösterenleri kolaylıkla hedefleyebilir, reklamlarınızı sadece o kitleye gösterebilirsiniz. Bu sayede reklama harcayacağınız bütçeyi kontrol altına almış olursunuz.
Dijital Ajanslar Hangi Konularda Hizmet Verir?
Dijital ajanslar, aşağıdaki faaliyetler kapsamında dijital pazarlama çözümleri sunarlar:
- Web tasarım
- Site trafik analizi
- Performans takibi ve raporlaması
- Sosyal Medya Yönetimi
- Facebook ve Instagram reklamları yönetimi
- SEO – Search Engine Optimisation (Arama Motoru Optimizasyonu)
- SEM – Search Engine Marketing (Arama Motoru Pazarlaması)
- E-mail marketing (e-posta pazarlaması)
- Content marketing (içerik pazarlaması)
Dijital Ajanslar Nasıl Çalışır?
Dijital ajans öncelikle hizmet sunacağı marka veya kişinin iş modeline uygun hedef kitlesini çok iyi anlaması gerekir. Uygun stratejiler geliştirerek hangi gün ve saatlerde, hangi online reklam mecralarda vakit geçirdiğini araştırır, hedef kitlesinin hangi mecralarda daha çok etkileşim sağladığını görür. Bunun sonucunda firma için bir dijital pazarlama stratejisi çıkarır. Geliştirilen pazarlama stratejisi kapsamında, en doğru planlama ortaya konur ve uygulamaya başlanır. Bu planı uygularken firmanın pazarlama bütçesinin en etkili ve verimli bir şekilde kullanımı sağlanır. . Online mecralar için kullandığı internet reklamlarının ya da sosyal medya reklamlarının dönüşüm oranlarını inceler. Dönüşüm hedefleri genelde satışların yükselmesidir, bunun yanında marka bilinirliği, site ziyaretçi artışı gibi hedeflerde mümkündür.
İşiniz için En Doğru Dijital Ajans Nasıl Seçilir?
Dijital ajans seçerken öncelikle dikkat etmeniz gereken noktalar vardır.
- Hangi kurumların referansları mevcut?
- Google iş ortağı mı? Google Partners orjinal sertifikası var mı?
- Size teklif sunmadan önce sizi dinliyorlar mı?
- Resmi Google Başarı Hikayeleri var mı?
- Sizin büyüklüğünüzde firmalara hizmet vermişler mi?
- Hedefinize uygun dijital pazarlama strateji ve yol haritası çıkarıyorlar mı?
- Ücretsiz bilgi veya ücretsiz analiz sunuyorlar mı?