OTOYOL PROJESİ İÇİN VAKİT ÇOK GEÇ GİBİ

DCIM100MEDIADJI_0041.JPG

Geçtiğimiz günlerde gazetemize yansıyan “TAŞOVA, ERBAA, NİKSAR, REŞADİYE BYPASS MI EDİLİYOR!..” başlıklı haber okuyucularımız tarafından ilgi görmüş ve tepkilere neden olmuştu.

Taşova, Erbaa, Niksar ve Reşadiye’den geçen D-100 kara yolu bu ilçelerin ekonomisine katkı sağlıyor ve ülkemizin doğusunda yer alan bir çok il ve ilçeye ulaşım bu yol üzerinden sağlanıyor.

Bu yolu devreden çıkaran bir otoyol projesinin varlığından bir çoğumuzun haberdar olmaması ve Erbaa Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Eray Koral’ın yaptığı açıklama sonucunda haberdar olunması ile bir çok soru gündeme gelmişti.

Merzifon-Koyulhisar arasında yapılacak olan otoyol projesinin aslında 2023 hedefleri doğrultusunda beş ayrı kesimden oluşan Gerede-Gürbulak Otoyolu projesinin pir parçası olduğu ortaya çıktı.

Toplamda 1.185 km olacak olan otoyol projesinin Gerede-Merzifon arası 320 km., Merzifon-Koyulhisar arası 228 km, Koyulhisar-Pülümür arası 217 km, Pülümür-Horosan arası 214 km, Horosan-Gürbulak arası 205 km olarak planlandı.

Şu an kullanılan yola bakıldığında Merzifon-Koyluhisar arası 244 km uzunluğunda ve yeni otoyol projesinde bu yolun arası 228 km’ye düşüyor.

Bu konu gündeme geldiğinde bölge insanımızın bu otoyolun aslında yine Taşova-Erbaa-Niksar ve Reşadiye üzerinden geçmesi gerektiğini savunmuş ve projenin tekrar gözden geçirilmesi önerisini getirmişti.

Bunun için vaktin artık çok geç olduğu düşünülüyor. Gerede-Gürbulak otoyol projesinin hazırlanma aşamasında otoyolun bölge ilçelerimizden geçeceği şekilde planlanması gerekiyordu.

Yorum Ekle