Amasya İtimat

İlçemizde meyvecilik alanları artıyor

    İlçemiz rakımının değişkenliği, geçiş iklim bölgesinde bulunması, uygun toprak yapısı özelliklerinden dolayı özel iklim meyveleri hariç hemen her tür meyvenin yetişebildiği bir bölgededir. İlçemizin bazı yerleşim birimleri haricinde meyve ağaçları genelde dağınık şekildedir.
Son yıllarda yapılan SRAP, Özel İdare Müdürlüğü destekli projelerle ve çiftçilerin kendi imkanlarıyla tesis ettikleri kapama meyve bahçelerinde hızlı artışlar oldu. Son 3 yıl içerisinde SRAP projeleri ile Esençay kasabasında 70 çiftçiye 350 dekar alanda, Belevi kasabasında 55 çiftçiye 275 dekar alanda Yarı Bodur Elma Bahçesi, Tekpınar köyünden 20 çiftçiye 100 dekar kiraz bahçesi tesis ettirildi. Belevi kasabasında 48 çiftçiye 174 dekar alanda, Özbaraklı kasabasında 10 çiftçiye 40 dekar alanda yüksek sistem bağ tesis ettirildi. Yine ilçemizde ekonomik öneme sahip olmayan nar meyvesinin kapama bah-çeler kurularak ekonomik şekilde yetişebileceği düşünüldüğünden Dereköy ve Gemibükü köyünde 8 çiftçiye 32 dekar alanda nar bahçesi tesis ettirilerek deneme kap-samına alındı. SRAP kapsamındaki projelerle;
2006 yılında 9.130 adet elma fidanı ve 9.960 adet asma fidanı,
2007 yılında 21.600 adet elma fidanı
2008 yılında ise  26. 975   adet   elma  fidanı, 27.200  adet   asma  fidanı, 5.000 adet kiraz fidanı, 2.016 adet nar fidanı dikildi.
Bunun yanında İl Özel İdare Müdürlüğü tarafından %50 destekli olarak
2006 yılında 4.300 adet kiraz fidanı ve 2. 900 adet elma fidanı,
2007 yılında ise 910 adet kiraz fidanı dikildi.
İlçemizde yaygınlaşan kapama meyve bahçelerinin ve bağ alanlarının kontrollerinin İlçe Tarım Müdürlüğü tarafından yapıldığını belirten İlçe Müdürü Mustafa Okur, meyve fidanlarının gelişiminin iyi olduğunu, bu bölgelere tütüne alternatif ürün olarak meyveciliğin yerleştirileceğini, bu bölgelerin tüm köylere örnek teşkil edeceğini, İlçemizdeki rakım farklılıklarını kullanarak erken ve geç olgunlaşan meyveler yetiştirilerek pazarlama süresinin uzatılabileceğini söyledi. İleride pazarlama problemi yaşanabileceğinden endişe duyduğunu belirten Okur, pazarlama problemi yaşanmaması için ise tarımın devamı olan küçük sanayi kollarının kurulması gerektiğini, Kırsal Kalkınma Yatırımlarının Desteklenmesi Programından ve çeşitli hibe projelerden projeler yaptırılması, ürünlerin depolanması, işlenmesi ve pazarlanması konusunda geç kalınmadan çalışmalara başlanılması gerektiğini, nasıl olsa ürün çok olacak, alıcı gelir bizi bulur mantığının doğru ve yeterli olmadığını söyledi.

Yorum Ekle

CEVAPLA

Yorumunuzu giriniz.
Lütfen isminizi giriniz.