Amasya İtimat

Erbaa Esnaf Odası Başkanı Eray Koral’dan yeni açıklama…

Planlanma aşamasındaki Merzifon-Tokat-Koyulhisar karayolunun yankıları sürerken, konu ile ilgili Erbaa Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Eray Koral’dan yeni bir açıklama geldi.

Kelkit vadisindeki Taşova, Erbaa, Niksar ve Reşadiye ilçelerini yakından ilgilendiren konu ile ilgili açıklama şöyle:

”Öncelikle belirtmeliyim ki, kamuoyunda dolaşan bilgiler Tokat Çevre Şehircilik İl Müdürlüğü internet sayfasından kolaylıkla ulaşılabilecek ÇED raporundan alınan bilgilerdir. Harita programlarımızdan güzergah ile ilgili teknik bilgiler de değerlendirilmiştir. Proje toplam 230 kilometredir. Proje kapsamında tam olarak 49.5 km. tünel (gidiş dönüş 99 km) 29 km. viyadük (gidiş dönüş 58 km.) bulunmaktadır. Sivas Doğanşar ilçesinden Koyulhisar bağlantısı için 1500 metre rakımlı dağların içinden gidiş dönüş toplam 15.6 km. tünel yapılmış. Sırf Tarım arazileri zarar görmesin diye Turhal Samurçay köyünde gidiş dönüş toplam 2187 metrelik viyadük planlanmış (Viyadüğün altında gölgede nasıl tarım yapılacaksa artık). Bunlar sadece örnek. Bunlar gibi bir sürü örnek mevcut. 25.8 milyar (katrilyon) maliyeti var. Oysa Kelkit vadisinde en sıkıntılı yer olarak söylenen, HES projeleri ve heyelan var denilen maksimum uzunluk, parça parça olacak şekilde en fazla 35-40 km. gelir. 10-15 km.de Amasya Taşova arasında olsa 50 km. yapar. Bu yerlerin tamamı tünel veya viyadük olsa yine 30 km. daha avantajlı. Onaylanan yol zaten Kelkit vadisinden geçecek yoldan 30 km. daha uzun. Bu en az 60 km avantaj demektir. Toplam yolun 1/4’ü. Üstelik Kelkit vadisinden geçecek yol için 80 metre genişliğinde kamulaştırma yapıldı, sınırlara levhalar çakıldı. Tokat hattında yapılacak yol yaklaşık 1100 metre rakıma ulaşmaktadır. Kış aylarında don olma olasılığı çok yüksektir. Oysa Erbaa’dan geçecek yol en yüksek Koyulhisar’da 750 rakıma ulaşmaktadır. Hem Kelkit vadisinden tarihi İpekyolu geçmektedir. Madem İpekyolu canlandırılıyor, aslına uygun bulunduğu yerde canlandırılmalı. Özetle Tokat üzerinden geçecek yol kesinlikle daha maliyetlidir. Bizi ikna etmeye kim gelirse gelsin, bizim ikna olacağımız tek şey bu yolun Kelkit Vadisinden geçmesidir. Kelkit vadisi bu yoldan mahrum kalırsa gelecek 100 yılımız heba olur. Hızlı tren hattı da zaten Turhal-Tokat üzerinden geçmektedir. Kelkit Vadisindeki ilçelere tüm gün ulaşılıp bu durum anlatılmalıdır.”

Yorum Ekle