Amasya İtimat

BAHAR TADINDA

Mersin yolculuğum başlamadan önce gezip görmemi ve ziyaret programımı

düzenlemek için şehir hakkında internetten tarama yapıyorum.

Türkiye’nin en kalabalık onuncu ili.  2015 yılı itibariyle şehrin nüfusunun 1.745.221

olduğu bilgisine ulaşıyorum. Büyükşehir belediyesi statüsü bulunmaktadır.

Türkiye’nin güneyinde bulunan bir liman kentidir. Mersin Limanı Türkiye’nin en büyük

limanlarından biridir.*

Şubat ayının ilk haftası içerisinde yaşadığım şehir kar yağışı ile soğuk günlere merhaba

derken,  Mersin yolculuğum başlıyor.

07 Şubat 2016 Pazar sabahı 06.00 da şehrin merkezinden Süphi Öner Öğretmenevine

ulaşmak üzere servise bindiğimde dua vaktim gülümsüyor.

Odamdan sahili ve denizi izlediğimde canlılık beni sahile ulaştırıyor.

Güneşin ilk ışıkları ile birlikte sahile iniyorum.

Yürüyüşe başlayan kent sakinlerinin tekli ve kalabalık ekip halindeki ritimlerini

izliyor, sohbetlerine, gülüşlerine,  gıpta ediyor, yaklaşık üç, dört km. yürüyorum.

Deniz, sahil ve ben kendi sessizliğimizde sözü ortaya alıp sohbete akıyoruz. Ben ki

denizi seviyorum. Sahili seviyorum. Güneşi seviyorum. Dalgaları seviyorum.

Mesleki Hizmetiçi Eğitim programı çok faydalı geçiyor. Yıllardır görmediğim

arkadaşlarımla hasret gideriyor, bilgi ve birikimlerimizi paylaşıyor, faydalı görüşmeler

yapıyoruz.

Serbest zamanlarda ziyaret ediliyor ya da ziyarete gidiyorum. Şehre indiğim andan

itibaren Kudret Ünal ağabeyin her gün ziyareti mutlulukların en güzeli.

Kültür insanı, Uluslararası programların beyni olan emekli eğitimci, Araştırmacı şair ve yazar.

Mersin Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Süheyla Ergüder ve Yönetim Kurulu

üyesi Mustafa Doğan ile edebiyatın derinliklerinde Mersin merkezli sohbet ediyoruz.

Yine Mersin Yazarlar Derneği Başkanı Rüştü Aydın’ı Kudret Ünal hocam ile birlikte

ziyaret ediyoruz. Şiir, roman, hikâye alanında yapılan bilgi alışverişi şehirdeki şairlerimizin

çalışmaları ile ilgili bilgiler beni mutlu ediyor. Kitaplarımızı imzalıyoruz. “4 Mevsim Kültür-

Sanat-Edebiyat ve Haber Bülteni” olarak dergi çıkarıyor. Yine haftalık bir de gazete çıkarıyor.

Oda arkadaşım Şükrü Keskin Beyle uzun yıllar birlikte çalıştık. Bu nedenle aralıklarla

Tokat’ı konuşuyoruz.

Tokat doğduğum şehir, görev yaptığım, her bölgesini karış karış bildiğim, hasretini

yaşadığım, şiirler ve dahi denemeler yazdığım şehir.

Mevsim kıştır. Akdeniz’in bu güzel şehrinde bahar tadında günler yaşıyoruz.

• ( https://tr.wikipedia.org/wiki/ Mersin)